Dáta a ich analýzy v predaji
Viac než 75 rokov platil v biznise nasledujúci koncept, založený na dvoch kritických momentoch pravdy – 1. dostaň zákazníka do svojho obchodu a predaj mu produkt, 2. ovplyvni ho, aby produkt používal. A napokon, rob všetko pre to, aby sa tento cyklus opakoval. Išlo o lineárnu cestu nákupu založenú na kontaktných bodoch, ktorá sa zameriavala na to, aby spotrebitelia dokončili transkacie priamo v mieste nákupu. To už však v súčasnosti neplatí.
Dnes, v čase rýchlych zmien, spoločnosti oslovujú spotrebiteľov priamo v „okamihoch príležitostí“. Tento koncept je založený na tom, že na trhu zvíťazia tie spoločnosti, ktoré dokážu rozpoznať momenty spotrebiteľskej príležitosti a rýchlo zorganizovať všetko potrebné na to, aby dokázali zákazníkom dodať nie len produkty, ale najmä hodnoty. A čo musíte spĺňať na to, aby ste sa stali práve tou víťaznou spoločnosťou? Odpoveď je jednoznačná – musíte pracovať na budovaní presvedčivých spotrebiteľských skúseností, založených na:
- konzistentných kmeňových a spotrebiteľských dátach naprieč všetkými kanálmi, vytvárajúcich konzistentné zákaznícke skúsenosti,
- plne viditeľnej hodnotovej sieti od zdrojov a partnerských sietí, až po všetky kontaktné (fyzické i virtuálne) body so spotrebiteľmi,
- živom prístupe k štruktúrovaným a neštruktúrovaným dátam a ich používaní k vyhodnocovaniu faktorov dopytu a dynamiky trhu v reálnom čase,
- kvalitatívnej a kvantitatívnej analýze vnímania, sentimentu a spätnej väzby zo strany spotrebiteľov.
Zjednodušene povedané, Váš úspech stojí a padá na Vašich dátach a ich analýzach. Našťastie však existujú moderné technológie, ktoré Vám s tým efektívne pomôžu:
Pokročilé analytiky a strojové učenie
Vďaka pokročilej analytike a strojovému učeniu môžete aj Vy rýchlo ťažiť obrovské objemy dát, vďaka čomu odhalíte všetko, čo by inak ostalo pred Vami skryté. Dôkazom sú spoločnosti, ktoré tieto technológie prijaly a ktoré zaznamenávajú výrazné zlepšenie výkonu a to práve vďaka zrýchleniu a optimalizácií rozhodovania, alokácií zdrojov a efektívnemu škálovaniu operácií.
AutoML – modelovanie a analytiky
Riešenia, ktoré pomáhajú spoločnostiam porozumieť dátam bez toho, aby si na to museli najať špecializovaný tím vedcov, sa stávajú čoraz populárnejšie, dokonca sa očakáva, že v nasledujúcich 5 rokoch sa vo svete stanú akýmsi štandardom. Špecialisti na dáta budú aj naďalej kritickí, avšak technológie pomôžu zvýšiť ich účinnosť a sprístupniť ich schopnosti aj bežným užívateľom.
Dátové trhoviská
Rovnako ako pri elektronickom obchodovaní, kde si môžu zákazníci kúpiť rôzne druhy tovaru, budú podniky čoskoro schopné nakupovať si na dátových trhoviskách a burzách konkrétne súbory dát, ktorými budú kŕmiť svoje algoritmy. Mnohé spoločnosti už dnes začínajú preskúmavať tieto možnosti s účelom zvyšovania príjmov.
A čo Vám odporúčame my?
Jednonznačne – Analytics Cloud! Inovatívnu technológiu, ktorá podporí Vaše rozhodovacie procesy na všetkých úrovniach rozhodovania, vo všetkých oblastiach podniku – od finančného plánovania až po marketing a obchod. Neváhajte a zažite budúcnosť rozhodovania už dnes!